01 مهر 1403
7

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: هنرستان‌های زیبا بیش از یک صد سال سابقه تاریخی در ایران دارند؛ شاگردانی که بعدا از بزرگان هنر شدند در این هنرستان‌ها تحصیل کردند.

اقدام جالب وزیر ارشاد در روز اول مهر | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز -یکشنبه اول مهر- و همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ ضمن حضور در یکی از هنرستان‌های تهران در آیین آغاز سال تحصیلی جدید شرکت کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هنرستان‌های زیبا بیش از یک صد سال سابقه تاریخی در ایران دارند؛ شاگردانی که بعدا از بزرگان هنر شدند در این هنرستان‌ها تحصیل کردند.

وی افزود: این سابقه تاریخی فرصت خوبی را به هنرستان های هنرهای زیبا می دهد تا بتوانند برای هنر ایرانی درخشش داشته باشد.

صالحی تصریح کرد: تقریبا همه استان ها یک هنرستان پسرانه و دخترانه دارند این چشم اندازی بود که در دولت دوازدهم (که مسئولیت داشتم) درنظر گرفتم؛ ۲۰ هنرستان در دولت دوازدهم شکل گرفت که یکی از آنها هنرستان مشهد بود که امسال خوشبختانه نفر اول کنکور هنر را معرفی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چشم اندازی که می توان داشت این است که در چند برنامه پنج ساله به نقطه‌ای برسیم که همه شهرهای بزرگ ایران دارای هنرستان هنرهای زیبا باشند؛ هنرستان های عمومی هم هنر را تدریس می کنند اما ویژگی هنرستان های هنر این است که به صورت تخصصی و استاد_شاگردی تدریس صورت می گیرد.

وی افزود: جریان هنر استاد_شاگردی در قالب هنرستان‌های هنر زیبا، می تواند به عنوان خط سیری برای اعتلای هنر ایران باشد امیدوار هستم آموزش و پرورش و استانداری‌ها و دولت از این مسیر حمایت کنند تا از نظر فضا و مکان، اساتید برجسته و تجهیزات متناسب با هنرستان‌ها گام‌های جدی برداشته شود.

در این مراسم گالری پیچ شمران (که در یکی‌ از هنرستان های تهران آغاز به کار کرده‌ بود) را افتتاح و از آثار به نمایش درآمده بازدید کرد. محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، محمد خراسانی زاده مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و برخی دیگر از مسئولین نیز در این مراسم حضور داشتند.


https://hirna.ir